fredag 6 mars 2009

Mardrömsnatt

Kvällen började bra. Gick och lade mig i tid - 22. 01.30 vaknar äldsta dottern. Ledsen, vill inte ha sina skenor på sig. Mannen går in, tröstar, tar av dem och lägger sig igen. Jag sätter klockan på ringning kl 2 för att ta på skenorna igen. Lyckas inte somna om. Går upp kl 2 och sätter på dem. 02.05 vaknar lillasyster. Förkyld. Skriker i nästan en timma... Jäsp... Kan inte somna om. 03.30 vaknar äldsta dottern igen. Vill inte ha skenorna på sig. Av med dem igen. Väckarklockan på ringning igen. 30 min senare puffar jag på mannen som går upp och sätter på skenorna. Somnar 04.30. Två timmar senare ringer väckarklockan för att mannen ska till jobbet. Äldsta dottern vägrar gå upp för att gå till dagis. Skriker. 07 vaknar minstingen och tycker att det är dags att amma och sedan upp, upp, upp....!

Jag hatar dessa förbannade skenor! Ska fira med tårta den 26:e när två månader gått sedan operationen och dottern slipper dem! Hur förklarar man för en 3-åring att det är för hennes eget bästa som hon ska ha dessa skenor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar