fredag 6 mars 2009

IKEA

Jag blir så himla arg! Familjeparkeringen på IKEA. Den är till för barnfamiljer - inte tjocka tanter som behöver svängutrymme för att masa sig ut ur bilen. Tyckte att jag hade betydligt större rätt till den enda lediga platsen än den fula tanten som ställde sig där. Stannade bilen och frågade argt om hon hade problem att förstå skylten. Hon tittade bara surt på mig och frågade vad mitt problem var. Du!!!!!

Tänk om IKEA hade infört parkeringsvakter och gett böter till alla som missbrukar dessa platser. De hade säkert kunnat finansiera sina egna tjänster. Jag har överseende om det är äldre människor som har svårt att gå, men i det här fallet var tantan bara lat och tjock, vilket inte är en ursäkt för att ställa sig där.

Jag hade nog passat bra som ordningsman i skolan... Varför valde ingen mig till det...??? Eller jag kanske skulle passa bra som polis... eller parkeringsvakt! Tänk dig en riktigt sur parkeringsvakt, skulle kunna förstöra vilken kväll som helst för den som ställt sig fel. Måste vara ett perfekt jobb för den som behöver göra sig av med lite aggressioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar